آیا صنعت استریم در ایران به رسمیت شناخته شده؟!

آیا صنعت استریم در ایران به رسمیت شناخته شده؟!

منتشر شده در

به تازگی خبری جدید در صنعت استریمینگ ایران پخش شد که باعث شوکی کوتاه بزرگ به استریمر های ایرانی و علاقه مندان به استریم وارد شد.

آقای شکوری مقدم مدیر عامل هلدینگ صبا ایده 11 شهریور 1401 اعلام کرد آپارات گیم به تشخیص مقامات دولتی از جمعه 18 شهریور 1401 به طور کامل غیرفعال می شود. به گفته او بار ها سازمان های دولتی اراده بستن آپارات گیم را داشتند و هلدینگ صبا ایده با مخالفت از بسته شدن آپارات گیم جلوگیری کرده است. اما این بار اعضای هیئت مدیریت صبا ایده توان لازم را برای ادامه آپارات گیم ندارند و تصمیم به تعطیلی آن گرفته اند.

پیش از این ماجرا پلتفرم محبوب Twitch هم در ایران توسط دولت فیلتر شد و زمزمه پایان صنعت استریمینگ در ایران را دامن زد.

دقیقا در روزی که قرار بود آپارات تعطیل شود (18 شهریور) بعضی استریمر ها در لایو استریم خود اعلام کردند بسته شدن آپارات گیم یک ماه به تعویق افتاده و به آنها مهلت داده شده تا خود را برای قطعی آماده کنند.

اما الان که در تاریخ 29 مهرماه 1401 هستیم خبری از قطع شدن آپارات گیم نیست و تعداد استریم های موجود در آن با وجود قطعی و کندی اینترنت افزایش یافته!

انگار دولت به نحوی از بستن این بازار که به تازگی در ایران ظهور کرده و محل درآمد صد ها خانواده ایرانی است صرف نظر کرده، احتمالا بالا بودن نرخ بیکاری یکی از دلایل اصلی دولت برای دادن شانسی دوباره به استریمر های ایرانی است. همزمان برخی استریمرها اعلام کردند که قوانین جدیدی در رابطه با انجام استریم در سرویس آپارات به آنها داده شده.

با این وجود بنظر می رسد دولت صنعت استریم را به رسمیت شناخته و قصد تعطیلی این بازار را ندارد.

برای آشنایی بیشتر با استریم روی این لینک و برای آشنایی بیشتر با منبع درآمد استریمر ها روی این لینک کلیک کنید.