دونیت در استریم به چه معناست؟ چرا باید دونیت کنیم؟

دونیت یا حمایت مالی در استریم به چه معناست ؟

منتشر شده در

امروزه کلمه دونیت یا همان حمایت مالی به گوش کسانی که در دنیای استریم حضور دارند بسیار آشناست. قبل از هرچیزی باید با معنی استریم و استریمر آشنا شوید.

استریم چیست و استریمر کیست ؟

استریم یعنی پخش زنده (Live) یک فیلم یا موزیک که معمولا از طریق وبسایت هایی مثل آپارات، توییچ، یوتیوب و … انجام می شود. به کسی که فیلم یا موزیک را استریم می کند استریمر گفته می شود.

استریمر چه کاری انجام می دهد؟

استریمر می تواند هرچیزی را که به آن علاقه دارد یا در آن مهارت دارد را استریم کند، به طور مثال یک آشپز می تواند از نحوه ساخت یک کیک خوشمزه استریم کند و یک گیمر می تواند بازی کردن خود را استریم کند. حتی گاهی افراد در استریم دور هم می نشینند و با هم از خاطرات خود صحبت می کنند. در واقع نیازی نیست در کاری حتما مهارت داشته باشید یا حرفه ای باشید، همینکه بتوانید حس خوبی به بینندگان خود بدهید می توانید یک استریمر موفق باشید.

 

همچنین بخوانید: فرق استریم و لایو استریم چیست؟

دونیت چیست ؟

دونیت یا همان حمایت مالی یکی از بهترین راه های تامین مالی استریمر هاست، زیرا استریمر ها مثل سازمان های بزرگی مثل صداسیما نیستند که دولت به آنها بابت تولید محتوا پول پرداخت کند، در نتیجه برای اینکه استریمر ها کسب درآمد داشته باشند و بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند، بینندگان آنها به صورت داوطلبانه و با اختیار خود به استریمر پول پرداخت می کنند. به همین دلیل حمایت مالی برخلاف اسمی که دارد در صنعت استریم به معنی صدقه و کمک نیست، بلکه دستمزدی است که بابت سرگرم کردن مردم توسط بینندگان استریم به استریمر پرداخت می شود.

آیا دونیت کردن استریمر ها قانونی است؟

حمایت مالی بدلیل اینکه با اختیار خود حامی مالی و بدون هیچ اجباری انجام می شود یک امر کاملا قانونی و شرعی است.

حمایت مالی استریم چیست؟

در سال های اخیر استریم کردن به شغل ثابت بسیاری از افراد تبدیل شده است، شغلی که درآمد بسیار خوبی می تواند همراه خود داشته باشد؛ به طور مثال Shroud استریمری خارجی است که فقط با بازی کردن سالانه مبلغ 200 الی 300 هزار دلار از طریق دریافت حمایت مالی درآمد دارد.

چرا استریمر ها حمایت مالی دریافت می کنند؟

معمولا استریمر ها از ابزار هایی مثل هدف مالی که توسط تماچه ارائه می شود در استریم خود استفاده می کنند. این ابزار هدف استریمر را از دریافت حمایت های مالی روی صفحه استریم نمایش می دهد. مثلا ممکن است یک استریمر از حمایت های مالی ای که دریافت می کند برای خرید یک کامپیوتر جدید استفاده کند یا اصلا بخواهد همه حمایت هایی که دریافت می کند را به خیریه یا کودکان سرطانی اهدا کند. نمایش هدف مالی باعث می شود حامیان مالی به استریمر اعتماد بیشتری کنند زیرا می دانند پولی که پرداخت می کنند برای چه چیزی استفاده خواهد شد.

ساخت لینک پرداخت دونیت

برای دریافت حمایت مالی می توانید از سرویس دریافت دونیت تماچه استفاده کنید. سرویس دریافت حمایت مالی تماچه یک ماه درگاه دونیت رایگان به شما می دهد که می توانید پس از نسبت به خرید اشتراک استفاده اقدام کنید. همچنین تماچه تمام نیاز های استریمر ها را رفع کرده است و با ارائه ابزار های مختلف باعث حس نزدیکی بیشتری بین استریمر و بینندگان استریم می شود. ابزار های استریم مثل نمایش نام و مبلغ حمایت مالی روی صفحه استریم که به حامیان مالی استریمر حس مفید بودن، دیده شدن و مشارکت داشتن در استریم را القا می کند.