استریم چیست و تفاوت آن با لایو استریم و دانلود چیست ؟

استریم چیست و تفاوت آن با لایو استریم و دانلود چیست ؟

منتشر شده در

استریم یا همان Stream به معنای انتقال محتوا مثل فیلم یا آهنگ بدون نیاز به دانلود کردن آن است.

تفاوت استریم و دانلود چیست ؟

وقتی یک فیلم را دانلود می کنید برای مشاهده آن باید صبر کنید تا دانلود به صورت کامل انجام شود، ولی استریم به شما این امکان را می دهد که در هنگام دانلود فیلم آن را مشاهده کنید!

در واقع هروقت در حال مشاهده یک فیلم در اینستاگرام یا یوتیوب هستید در حال مشاهده استریم آن فیلم هستید، چون بدون اینکه منتظر باشید تا تمام آن فیلم دانلود شود بلافاصله برای شما پخش می شود.

یکی از مزیت های دیگر استریم این است که فیلمی که در حال مشاهده آن هستید در دستگاه شما ذخیره نمی شود و دیگر نیازی به فضای ذخیره سازی (Memory) برای ذخیره کردن آن ندارید.

لایو استریم چیست ؟

وقتی یک فیلم در لحظه ای که در حال ضبط آن هستید در اینترنت قرار بگیرد، به صورتی که همزمان افراد دیگری بتوانند آن را مشاهده کنند، لایو استریم انجام داده اید. به طور خلاصه Live stream به معنی پخش زنده یک محتوا مثل فیلم یا موسیقی است.

استریمر کیست ؟

به کسی که لایو استریم (Live Stream) انجام می دهد و ویدئو یا موسیقی را در دسترس دیگران برای استفاده قرار می دهد استریمر (Streamer) گفته می شود.

برای آشنایی با منبع کسب درآمد استریمر ها مقاله “دونیت چیست” را مشاهده کنید.

کجا می توان لایو استریم مشاهده کرد ؟

وبسایت های معروفی برای انجام استریم وجود دارند، از وبسایت خارجی می توان به توییچ و یوتیوب اشاره کرد. البته هر دو این وبسایت ها بدلایل سیاسی فیلتر شده اند.

وبسایت آپارات نمونه موفق ایرانی و رقیب اصلی یوتیوب و توییچ در ایران است که در دسته بندی های متفاوتی مثل بازی و سرگرمی، ورزشی، آموزشی و مذهبی لایو استریم ارائه می دهد.

چگونه لایو استریم انجام دهیم ؟

برای انجام استریم نیاز به یک دوربین و میکروفون دارید، می توانید برای ضبط تصویر و صدا از نرم افزار های معروفی مثل StreamLabs و OBS Studio استفاده کنید. این دو نرم افزار علاوه بر رایگان بودن قابلیت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهند.

سپس کافیست در یکی از وبسایت هایی که قبلا به آنها اشاره کردیم، مثل یوتیوب، آپارات و توییچ ثبت نام کنید و راهنمای پخش زنده را در هرکدام از این وبسایت ها مشاهده کنید.